Langkah Kritikal untuk SEO Hebat

Ada pelbagai jenis kesalah pahaman optimisasi search engine yang ada di sekeliling kita hari ini. Salah satu pengertian yang besar yang banyak dimiliki oleh pemilik website adalah jika mereka memiliki laman web/blog dan mereka akan submit kan ke search engine dengan cara ini mereka akan mendapat traffic. Kebenaran itu adalah akan membawa lebih banyak lagi traffic berkunjung ke laman web/blog mereka. Optimisasi mesin pencari adalah tugas yang terus-menerus. Daripada menyerahkan laman web/blog anda untuk mesin pencari segera, di sini Chris berkongsi beberapa langkah kritikal untuk SEO hebat yang anda harus ambil tahu.

Langkah #1 – Meneliti Kata Kunci Anda
Salah satu langkah penting kamu perlu ambil kira tentang  SEO hebat  ini adalah , sebelum anda menyerahkan/submit  wesite/blog  anda ke mesin pencari adalah dengan meneliti kata kunci anda. Ini tidak mengundang masalah, kerna anda sudah tahu apakah topik di laman web/blog anda tersebut. Apa yang penting sekarang, anda telahpun mempunyai kata kunci (keyword) yang terbaik sebelum menyerahkan web/blog anda kepada search engine. Ketika memilih kata kunci, harus di ingatkan injin pencari itu akan mencari kata kunci yang ada terdapat di sesebuah laman tersebut.

Langkah #2– Memperbaiki Title Tag Anda
Satu lagi langkah kritikal yang perlu di ambil kira sebelum menyerahkan blog anda kepada enjin carian adalah meng’improve’kan  title tag web/blog anda. Satu daripada benda-benda yang terbesar yang akan menentukan blog anda dalam enjin carian ialah kata kunci yang terdapat di title tag blog anda. Di wajibkan disi title tag anda harus mengandungi kata kunci yang telah anda sedia kan sebelum nya. Title tag anda  seharusnya  kaya dengan kata kunci, dan ini akan membantu untuk memastikan web/blog anda  mendapat ranking yang tinggi  apabila laman anda diserahkan kepada enjin carian nanti.

Langkah #3– Check for error
Langkah kritikal  seterus nya untuk SEO hebat adalah memastikan blog anda bebas dari kesilapan. Idea yang bagus adalah menggunakan “site maintenance tool” untuk mengetahui apakah kesilapan yang berlaku di blog anda. Jika terdapat error pada html kod ini akan mengundang masalah terhadap labah-labah (spider) searh engine , bukan sahaja mendatangkan masalah kepada labah-labah malah mereka akan kecewa dan bertindak meninggalkan laman web anda.  Nah ..Sekarang ialah masa untuk anda memberikan perhatian terhadap kesilapan/error yang mungkin terdapat di blog anda.

Sekian.

Note: Blog Ini Do Follow dan Auto Approve, Sila tinggalkan komen anda disini. Setiap link yang keluar dari blog ini akan mendapat hadiah Backlink Percuma."

No comments

Powered by Blogger.