Antara Pagerank Dan Visitor

pagerank pic

Salam para master,blogger dan pembaca sekalian. Bersempenaan dengan perhargaan yang di berikan oleh pihak google semalam, Kini Chris blog mendapat PR1 (orang dah pr4,5 pun tak mencanang hehe..) Thank google !!!. Jadi pada entry kali ini Chris ingin berceloteh seba sedikit mengenai pagerank dan visitor.

Bercerita tentang page rank ni, sebenar nya tak lah berapa penting sangat bagi Chris Kerana yang lebih penting itu adalah unique visitor . Dengan bertambah banyak nya visitor berkunjung ke blog , maka bertambah lah earning dari iklan yang terpampang di blog kita tersebut.

Tapi tidak di sangkalkan, dengan naik nya page rank sesebuah blog itu, peluang mendapat perhatian dari pihak pengiklan itu mungkin agak cerah, contoh nya seperti pihak google adsense. Mereka akan membayar lebih tinggi earning per click dari blog yang tinggi page rank.

Jadi kepada anda blogger semua, anda pilih yang mana, Pagerank atau Visitor (pengunjung)? jika anda diberi kan pilihan tersebut apa yang akan anda ambil? tentunya anda mempunyai alasan tersendiri terhadap pilihan yang anda tentukan.

Sekian.

No comments

Powered by Blogger.