Faktor Penyebab Blog Saya Tidak Terpilih Menyertai Kempen CPM Nuffnang !!

Salam blogger..
Selama  menyertai Nuffnang baru tadi Chris membaca Nuffnang Blogger FAQ. Selama ini Chris cuma ambil remeh pasal benda ni.  Untuk pengetahuan semua saya tak ambil kisah sangat pasal posisi iklan nuffnang  kat blog, Chris main hentam kromo je nak taruk kat mane..

Setelah puas mengkaji kenapa blog chris ini belum lagi mendapat earning  cpm dari pihak nuffnang, akhir nya Chris dapat menemu kan  jawaban nya( kemungkinan). Semoga dengan entry ini juga Chris dapat membantu rakan-rakan blogger lain yang belum pernah mendapat buffered earning dari Nuffnang. Sama-samalah kita belajar.

Antara penyebab nya adalah seperti berikut:

1. Lokasi unit iklan
Lokasi unit iklan adalah penting dalam industri pengiklanan. Pihak pengiklan kami telah membelanjakan wang yang banyak untuk mereka dan membeli ruangan iklan. Mereka mahu mesej iklan mereka disampaikan dengan sebaik mungkin kepada sasaran penonton. Oleh itu, mereka mahukan ruangan iklan yang berada di lokasi yang optimum dan sesuai. Sila pastikan unit iklan anda berada di lokasi yang sepatutnya dan pihak pengiklan semestinya berpuas hati dengan faktor ini. Unit skyscraper sepatutnya menjadi elemen pertama di dalam bahagian sidebar dan bukan di bahagian lain. Unit leaderboard juga mempunyai peraturan yang sama di mana ia perlu menjadi elemen pertama yang dilihat pengunjung blog anda semasa memasuki blog anda dan bagi unit Large Rectangle, ia perlu diletakkan di bawah petikan blog pertama anda. Sekiranya unit iklan dalam blog anda tidak berada dalam sususan ini, ia akan memberi mempengaruhi keputusan pihak pengiklan untuk memilih blog anda dan mereka mungkin memilih blog lain yang mempunyai lokasi unit iklan yang lebih bagus.

2. Kewujudan unit iklan
Kewujudan unit iklan memainkan peranan penting bagi pihak blogger untuk dipilih ke dalam kempen. Semua pihak pengiklan kami membahagikan bajet mereka ke dalam 3 unit iklan kami (Leaderboard, Skyscraper dan Large Rectangle) apabila mereka berurusan dengan kami. Jumlah bajet yang diberi adalah terhad dan tidak dapat diberikan kepada jumlah blog yang banyak bagi setiap jenis unit. Jika blog anda mempunyai kesemua 3 jenis unit iklan, ini dapat meningkatkan peluang anda untuk dipilih.

3. Status keahlian
Status keahlian juga memainkan peranan dalam pengiklanan kempen kerana pihak pengiklan kami mengutamakan blog Glitterati untuk iklan mereka kerana ia merupakan sebahagian daripada program ganjaran terhadap blogger setia kami. Ahli biasa akan tetap dipilih untuk kempen iklan tetapi dalam bilangan yang lebih rendah berbanding ahli Glitterati.
Setelah membuat perubahan terhadap 3 faktor tersebut mudah-mudahan pihak pengiklan nuffnang berminat untuk memaparkan iklan mereka di blog Chris ini.

Jika anda pembaca semua ingin memberikan cadangan dan pendapat tentang kempen CPM ni sila tinggalkan komen anda di bawah. Kerna Chris amat menghargai pandangan dari Tuan-Puan.

Sekian.

8 comments:

  1. I have done all these as stated but it also depends whether your readers actually click on the adds.

    ReplyDelete
  2. semua dah buat, harap harap cik nuff bermurah hati le nak bagi huhu!!

    ReplyDelete
  3. Nava.K & Nuriz Congratulations for your luck

    ReplyDelete
  4. saya pakai tips ni
    http://reenrostarizam.blogspot.com/2011/05/macam-mana-nak-pujuk-encik-nuffnang.html
    tips nie dibuat setelah byk browsing browsing belog otai otai :) alhamdulilah boleh dpat kalau stick dgn tips ni :)

    ReplyDelete

Powered by Blogger.